Hatar vintern!

Jag hatar vintern. För att det är kallt och massa snö. Och det har aldrig varit såhär mycket snö under de 17 åren som jag har levt! Det smälter inte, eller om det smälter så börjar det snöa. Men nu syns det lite asfalt!! Denhär tiden på året brukar det vara varmt och INGEN snö. Kan gå ute utan jacka och ha på sig högklackade skor! Mamma köpte åt mig jättefina och dyra skor 2 veckor efter att jullovet slutat, och jag har bara väntat och väntat att kunna använda dem.. Men jag får väl vänta länge till ännu.



Igår var jag och Olli jätteduktiga. Vi simmade 2000 meter utan paus!! Är det inte fint??
Idag har jag städat lite, ska städa ännu mer. Och lite senare ska vi gå ut och "plocka" videkvistar som jag kan dekorera med mina ljuvliga fjädrar som jag köpte<3 Och jag borde köpa påskgräsfrön så jag kan så påskgräs :)

Igår slutade också min 5 veckor långa inlärning i arbete på daghemmet. Fick till vitsord en stark tvåa (3 e bästa man kan få)! Jag är glad :) Men jag är också jättetrött efter allt..
Skönt att det är veckoslut! Och skönt att det blir skola igen! Dessutom är det bara 10 veckor skola kvar ;)

Kommentarer
Postat av: lotta

hahah, imorse när jag vakna så hade mamma påskpyntat i köket :D mysit..

jäkla vinter, om det sku ha varti så här mycket snö när man var yngre..då kanske man sku ha tyckt att det var kul, men int längre :( :(

2010-03-27 @ 10:54:07
Postat av: Katti

oj vad kul! jag ska också göra det nu på veckoslutet :) jo just det! Det har jag också tänkt på. När man var liten så älskade man snö, att býgga snögubbar, snölyktor, att gräva tunnlar i stora snöhögar! Men nu hatar jag det :D

2010-03-27 @ 10:56:07
URL: http://ssssmulan.blogg.se/
Postat av: lotta

precis :P jag vill helst oxå ha snö på lucia, julafton och nyår..men sen räcker det typ :D

2010-03-27 @ 11:04:18
Postat av: Katti

Jag tycker det skulle kunna vara sommar året runt :D

2010-03-27 @ 11:05:16
URL: http://ssssmulan.blogg.se/
Postat av: lotta

fast då kanske man inte skulle uppskatta sommarn lika mycket!? :P

2010-03-27 @ 11:08:45
Postat av: Katti

Kanske inte. Men det skulle vara ljuvligt♥

2010-03-27 @ 11:09:27
URL: http://ssssmulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0